12 Mayıs 2016 Perşembe

ÇELİK BALKON VE TERASLARDA SU YALITIMI


BETONARME YAPI ELAMANINA MONTE EDİLEN PROFİLLERLE BALKON YAPILMASI:

Bugün sizlere şantiyede uygulamasını yaptığım, çelik balkonlara ait  su yalıtımı ile                                     ilgili uygulamadan bahsedeceğim.

Çelik profillerin kaynak ve ankraj ile betonarme yapı elamanına montajı ile ana taşıyıcının oluşturulması sonrası L profillerine oturtulan trapez saçlar kaynakla bu profile monte edilerek sağlamlaştırıldı.

Trapez sac üzerine şap atılarak balkon alt kaplaması oluşturularak yalıtım uygulaması için bize teslim edildi.

SU YALITIM UYGULAMASI:

Su yalıtımının uygulanması için ankraj etraflarına özel poliüretan mastik doldurularak buradaki boşlukların kapatılması sonrasında 50 cm genişliğinde balkon ve iç döşeme arasına çift komponentli bitüm esaslı malzeme ile fileli su yalıtımı yapılarak pencere profillerinin montaj aşamasına teslim edildi.

Pencere profillerinin montajı tamamlanarak alt etek kısımlarına 25 cm yüksekliğinde paslanmaz ile sac montajı yapılarak su yalıtımına başlamamız için bize teslim edildi.

Balkon genişliği boyunca profil altına kadar yapılması gereken yalıtım uygulanmasına başlayarak alt zemine,zemindeki tozları bağlamak ve aderansı artırmak için astar uygulaması yapıldı.Astar uygulamasının kurumasından sonra zemine çift komponentli poliüretan yalıtım malzemesi sürülerek su yalıtımı tamamlanmış oldu.
Çelik üzerinde oluşturulan balkonun hareketli olması nedeniyle esnek ve kuvvetli bir malzeme olan çift komponentli poliüretan  uygulama için seçilmiştir.  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder