13 Kasım 2016 Pazar

HIZLA (ANİ)KURUYAN SU YALITIM ÇİMENTOSU


Bugün sizlere ani priz alan,özel bir yalıtım malzemesinden bahsedeceğim.

Özellikle basınçlı su kaçakları,su akıntılarını,su sızıntılarını durdurmak için ideal bir malzemedir.Yalıtım sonrasında oluşabilecek kaçakları durdurabilecek özelliklere sahip, aniden donma özelliği ile su gelen yerlere uygulanabilen bir üründür.Rutubeti engellemek amacı ile beton,sıva,şap ve briket yüzeylerde kullanılabilir.Acil yalıtım işleri için çok uygun bir malzemedir.

Temel perde duvarlarında,bodrum yalıtımlarında,su deposu kaçaklarında kullanılabilir.Bu tip malzemelerden verim alabilmeniz için uygulama esnasında dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır.Kısaca sizlere bu hazırlıklardan bahsetmek istiyorum.

Öncelikle su gelen delikler,kırlangıç kuyruğu şeklinde genişletilmelidir.Yüzeyde gerekli temizlikler yapılmalı, toz ve ayrışmaya sebep olacak oynak parçalar temizlenmelidir.Priz alma süresi çok hızlı olduğundan,su ile karıştırıldıktan 1 dakika sonra uygulanmış olmalıdır.

Suyun geldiği yönde yalıtım yapmanın imkansız ve maliyetli olduğu durumlarda uygulanabilme ve ekonomik çözüm olması  nedeni ile tercih edilebilmelidir. Örneğin su deposu kaçakları için suyun boşaltılması çok zahmetli ve maliyetlidir.Bu nedenle depo dışından müdahale ederek sorunu çözmek daha doğrudur,bunun için ani priz alan izolasyon malzemeleri kullanılmalıdır.

Piyasada bir çok üreticini bu tür malzeme üretimleri mevcuttur.Henkel,Entegre,Weber,Basf  bu tür malzemeleri üretmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder